Dieta dla gęstych i mocnych włosów

Włosy to jeden z najważniejszych atrybutów urody, który bardzo szybko reaguje na wszelkie zaburzenia w funkcjonowaniu organizmu. Nasze ciało odpowiada osłabieniem i nadmiernym wypadaniem włosów na stres, stosowanie używek, niewłaściwie zbilansowaną dietę. Jeśli pogorszenie kondycji włosów nie jest konsekwencją poważniejszych zaburzeń zdrowotnych, wystarczy zdrowy styl życia, aby włosy odzyskały dawną witalność. Szczególne znaczenie przypisuje się diecie – niedobór niemal każdego składnika odżywczego objawia się nadmiernym wypadaniem włosów. Czego nie powinno zabraknąć w diecie dla gęstych włosów, a czego należy unikać?

Zasady komponowania diety dla mocnych i gęstych włosów

W celu zapewnienia nienagannego wyglądu fryzury, konieczne jest dostarczenie zarówno składników budulcowych, jak i regulujących cykl wzrostu włosa. Najważniejsze składniki diety dla mocnych i zdrowych włosów to:

  • minerały: żelazo, krzem, cynk, magnez, siarka
  • witaminy: D, C, A i E, z grupy B
  • nienasycone kwasy tłuszczowe
  • pełnowartościowe białko
  • antyutleniacze

Zdrowa dieta to zatem taka, która obfituje w warzywa i owoce, mięsa i ryby, orzechy i nasiona, warzywa strączkowe, produkty zbożowe, nierafinowane oleje roślinne. Nie jest to wymyślna czy droga dieta – najzdrowsze są bowiem jak najmniej przetworzone produkty, a te nie kosztują zbyt wiele. Propozycje zdrowych posiłków wzmacniających włosy to:

  • koktajl ze szpinaku, soku z pół pomarańczy, łyżeczki siemienia lnianego oraz pół awokado
  • kasza jaglana z mlekiem, garścią orzechów i połową szklanki jagód
  • kasza gryczana z mięsem z indyka oraz duszonymi warzywami
  • kanapki z chleba żytniego z hummusem i pomidorem

Dodatkowo włosy potrzebują związków pobudzających krążenie krwi, gdyż sprzyja to odżywieniu i dotlenieniu mieszków włosowych. W tej roli doskonale sprawdzą się zdrowe napary: z zielonej herbaty, pokrzywy i skrzypu, sok z aloesu, napój z cytryną i imbirem. Dietę można uzupełnić stosowaniem suplementów wzmacniających włosy. Dużą popularnością cieszy się seria produktów DrHair.pl zagęszczanie włosów. To sprawdzone preparaty, z którymi każda osoba może szybko i wygodnie zamaskować przerzedzenia fryzury.

Czego unikać?

Włosy źle reagują na cukier w każdej postaci, także ten ukryty w napojach gazowanych, słodyczach, sokach owocowych z kartonu. Niewskazane jest także picie dużych ilości kawy, spożywanie żywności przetworzonej, obfitującej w konserwanty i syntetyczne dodatki. Z talerza powinny zniknąć fast – foody i żywność smażona, ograniczyć warto spożycie szczawianów. Te zawarte w rabarbarze, botwince czy szczawiu związki mogą negatywnie wpływać na przyswajalność cynku, magnezu i wapnia.

Właściwa dieta uzupełniona o pielęgnację włosów dopasowaną do ich potrzeb – oto klucz do sukcesu. Jeśli ponadto unikać będziemy stresu i używek – nasze włosy powinny wyglądać zdrowo i pięknie. Oczywiście nie zawsze dieta wystarczy, aby ograniczyć wypadanie włosów i zapobiec ich przerzedzeniu – niekiedy źródłem problemów z osłabieniem włosów są np. zaburzenia hormonalne. Jednak nawet wtedy zbilansowana dieta ograniczy wypadanie włosów i przyspieszy ich odrastanie po wyleczeniu choroby podstawowej.