3 najpopularniejsze media społecznościowe

social media

Eksplozja mediów społecznościowych w ostatnich latach jest ogromna. Otworzyła cały świat na możliwości marketingowe, małe oraz duże, pomagając firmom zarabiać duże pieniądze.
Jednakże jest to także trochę przygniatająca ilość i jeśli jest źle zarządzania, może być katastrofalna dla biznesu. Nie ma powodu, aby ignorować moc mediów społecznościowych. Dobre zarządzanie może być ważną kwestią dla Twojej firmy.
Oto kilka informacji o mediach społecznościowych oraz – co najważniejsze – porady na temat ich efektywnego użytkowania.

 

Facebook

Tak, z pewnością słyszałeś o tym medium. Kto nie słyszał? Facebook ma ponad 500 milionów użytkowników, może dać Tobie dostęp do bazy klientów, jeżeli dobrze zaakcentujesz tam swoją obecność. Jeżeli nie ma Ciebie na Facebooku osobiście, zapisz się teraz. Poszukaj konkurentów – sprawdź czy są na Facebooku? Jeśli są, to co robią? Ile osób lubi ich strony? Jaki rodzaj informacji jest publikowany na ich stronie – zdjęcia, wideo, aktualizacje? Czy ich klienci także zamieszczają posty na ich stronie?

 
Gdy spędziłeś trochę czasu szukając konkurentów, powoli formułujesz swoje opinie na temat tego, co sam chcesz zamieszczać na Facebooku. Pamiętaj, wszystko to, co ogłaszasz na Facebooku pojawi się na stronie każdej osoby, która Ciebie polubiła – w ten sposób przekazujesz informacje innym osobom i promujesz własną firmę.

 
Małe ostrzeżenie: jeśli jest to Twój biznes, stwórz stronę na własnym koncie internetowym na Facebooku. Nie proś pracownika, aby to zrobił. Musisz mieć kontrolę nad informacjami. Członek załogi może być administratorem takiej strony w późniejszym etapie, jeśli chcesz przekazać odpowiedzialność działowi marketingu, ale musisz utrzymać całkowitą kontrolę. Możesz promować firmę poprzez ogłoszenia na Facebooku i to może przynieść szybko zwrot inwestycji. Aby zwiększyć zasięgi kampanii warto wykupić reklamę na Facebooku lub też skorzystać z reklamy na Facebooku w BuyFans.pl

 

 

Twitter

Może słyszałeś lub nie słyszałeś o Twitterze, chociaż jeśli nie otrzymałeś takich informacji do tej pory, oznacza to, że dzieje się coś złego. Ostatnie trzy lata przyniosły wzrost zainteresowania mikroblogami i mogą być traktowane jako efektywny sposób promowania Twojego biznesu i sposób łączenia się z klientami, budując Twoją markę oraz lojalność klientów. Zapisz się do Twittera używając nazwy firmy, jeśli masz zamiar zaangażować się w kontakty z klientami osobiście. Spędź trochę czasu, studiując Twittera, szukając wszystkiego, co można połączyć z Twoim biznesem, na przykład akcesoria do golfa, kluby golfowe, itp. Szukaj konkurentów i zobacz co ludzie piszą o nich na Twitterze. Opisz Twoją firmę i sprawdź co inni piszą o Tobie. Jeśli przeczytasz skargę, sprawdź jaki problem ją spowodował i załagodź tę sytuację. Twitter pozwala także promować produkty oraz usługi firmowe.

 

 

Blog firmowy

Blog jest także narzędziem marketingu, podobnie jak media społecznościowe. To, co publikujesz na własnym blogu może być popularyzowane bardzo szybko za pośrednictwem Facebooku oraz Twitterze, albo przez Ciebie, albo przez Twoich klientów. Treść jest królem, a Ty powinieneś skupić się na tym, co wiesz i co Tobie sprawia radość. Jeżeli Twoja firma sprzedaje sprzęt do golfa, skup się na pisaniu o golfie. Podaj informacje na temat gry w golfa, przedstaw możliwości nauki gry w golfa, opisz nowe linie produktowe. Jeśli Twój blog jest interesujący i brzmisz tak, jakbyś wiedział o czym mówisz, stworzysz grono odbiorców, które będzie mówiło o Twojej firmie, Twoich produktach oraz usługach. Ułatw im to działanie, dodaj informacje o nich do informacji w mediach społecznościowych, podziel się postami na Facebooku, Twitterze oraz innych stronach internetowych. Wymaga to pewnej wiedzy technicznej, ale nie jest to trudne i warto poświęcić czas na naukę.

 
Obecność w mediach społecznościowych wymaga inwestycji czasu i pieniędzy, dlatego konieczne jest ujęcie działań w istniejącym planie marketingowym oraz budżecie firmy. Twoja strategia powinna być wbudowana w taki plan. Gdy tylko stworzysz strategię i zobaczysz jej wyniki, to możliwe będzie korzystanie z innych stron i narzędzi, np. z LinkedIn czy Yelp. Gdy Twój plan marketingowy będzie działał, wówczas uzyskasz przewagę nad Twoją konkurencją.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *